Rutten mat

Allt som hamnar i min kyl ruttnar. Allt som kommer innanför dörren på min lägenhet får en konstig smak. Precis som lunchrummet på jobbet, allt jag micrar där smakar liksom jätteäckligt. Förmodligen sitter den äckliga smaken i min hjärna, men idag köpte jag nytt färskt tunnbröd som brukar vara asgott. Slog mig ned vid mitt lilla köksbord för att äta brödet, och det smakade skitkonstigt. Fick slänga den nya maten också. Kan man reklamera mat?

Tidigt imorse stod jag och tömde ruttna uråldriga matlådor med spaghetti och köttfärssås. De lagades till av mig och min bror för X antal veckor sedan, all disk från tillagningen var kvar imorse. Han har hunnit luffa runt i halva Europa sedan dess, och jag har inte hunnit diska? Öppnade en låda med möglig spaghetti, det var så äckligt att jag fick grova kväljningar, stod där ensam i mitt kök och hulkade. Ingen kan höra dig skrika.

Timbuktu – Resten av ditt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0